Crònica del Club de lectura amb les Biblioteques d’Osona

osona2014El passat dijous 30 d’octubre, el municipi de Roda de Ter va acollir el club de lectura que les Biblioteques d’Osona organitzen, conjuntament amb la Fundació Centre Mèdic Psicopedagògic d’Osona, amb motiu del Dia Mundial de la Salut Mental.

Aquest club de lectura, que les Biblioteques d’Osona realitzen en el marc dels actes que tenen lloc amb motiu del Dia Mundial de la Salut Mental, s’organitza per tal de sumar esforços amb la Fundació Centre Mèdic Psicopedagògic a l’hora de donar a conèixer els trastorns mentals i evitar l’estigmatització de totes les persones que pateixen un trastorn mental. Un club de lectura que té un abast comarcal i que esdevé una trobada dels diferents clubs de lectura que hi ha a la nostra comarca, que es reuneixen per comentar un mateix llibre relacionat  d’alguna manera amb la salut mental. Enguany hem celebrat la sisena edició d’aquest club de lectura d’àmbit comarcal que aplega els lectors dels clubs de lectura que hi ha en funcionament a les biblioteques i bibliobusos de la comarca d’Osona. Aquesta edició ha comptat amb la participació dels clubs de lectura de les biblioteques de Centelles, Manlleu, Roda de Ter, Sant Hipòlit de Voltregà, Taradell, Tona, Torelló i Vic així com dels clubs de lectura del bibliobús Guilleries (Sant Vicenç de Torelló, Santa Eugènia de Berga, Cantonigròs, Sant Julià de Vilatorta) i del bibliobús Tagamanent (Folgueroles i Santa Eulàlia de Riuprimer).

logotip_colorLa sessió del club de lectura va girar al voltant de la novel·la autobiogràfica de la poetessa nord-americana Sylvia Plath, La Campana de vidre, novel·la publicada el gener de 1963, just un mes després del suïcidi de l’autora. Tal i com és habitual en aquest club de lectura amb motiu del Dia Mundial de la Salut Mental, el llibre es va comentar des d’un doble punt de vista: des d’un punt de vista literari, per tal d’endinsar els lectors en la comprensió de l’obra literària, i des d’un punt de vista mèdic, per introduir els assistents a l’acte al coneixement dels trastorns mentals. Els conductors d’aquest club de lectura van ser en Pasqual Bernat, historiador i conductor dels clubs de lectura de Sant Vicenç de Torelló i de les Biblioteques de Torelló, i la Judit Pons, infermera de l’Àrea de Salut Mental del Consorci Hospitalari de Vic. Una tertúlia molt amena, participativa i interessant, que ens va permetre acostar-nos a tota la problemàtica dels trastorns mentals i va contribuir a trencar els tòpics i prejudicis al voltant de la salut mental.

Amb el club de lectura d’àmbit comarcal, les Biblioteques d’Osona tancaven un mes dedicat a difondre la problemàtica dels trastorns mentals, difusió que s’ha fet a través d’activitats com la del club de lectura però també de l’hora del conte i de la mostra documental que durant un mes ha recollit les obres que sobre trastorns mentals tenen les biblioteques d’Osona.

Trobareu més informació a la pestanya “SALUT MENTAL” de la nostra pàgina web.

Imatges: FCMPO, Biblioteques d’Osona

ETIQUETES: Biblioteca Joan Triadú, Biblioteques d'Osona, Dia Mundial de la Salut Mental