Dia 25: Assistim a una òpera virtual

El món cultural ha patit dràsticament i dramàtica els efectes del confinament i s’han cancel·lat tots els concerts i espectacles previstos sense una previsió clara de represa. Per aquest motiu, les grans entitats musicals catalanes estan oferint gratuïtament alguns dels seus espectacles, concerts i posades en escena. Avui us proposem assistir a una òpera virtual. I n’hi ha per triar i remenar.

El Gran Teatre del Liceu

Amb la intenció de continuar apropant l’òpera, la música i la cultura als ciutadans, el El Gran Teatre del Liceu de Barcelona ofereix gratuïtament algunes de les òperes que s’han pogut gaudir en el seu escenari. Podem trobar-les a quatre espais diferents:

• A la plataforma My Opera player: En col·laboració amb el Teatro Real de Madrid podem accedir gratuïtament a les òperes Norma de Bellini (2015) i Rigoletto de Verdi (2017) amb el codi OPERAENCASA. En aquesta mateixa plataforma s’aniran oferint gratuïtament més representacions del Gran Teatre del Liceu i del Teatro Real de Madrid.
  • A la pàgina web del canal ARTE Opera hi ha l’òpera que va obrir temporada 2019/2020 al Liceu. Es tracta de Turandot de Puccini. També hi trobareu altres representacions d’aquesta temporada d’altres grans escenaris d’òpera d’Europa. I totes elles es poden visualitzar gratuïtament de manera temporal.
  • A la plataforma 3alacarta: L’enigma di Lea una nova composició de Benet Casablancas estrenada el febrer de 2019 al Liceu.
  • Al canal de Youtube del Petit Liceu: Disponibles gratuïtament alguns dels espectacles més coneguts i exitosos del Petit Liceu (programació escolar i familiar).

Amics de l’òpera de Sabadell

Amb seu al Teatre La Faràndula de Sabadell i en col·laboració amb l’Orquestra Simfònica del Vallès, aquesta associació amb gairebé quaranta anys d’història té per objectiu divulgar l’òpera, descobrir nous valors a través dels concursos per a cantants d’òpera i també amb la seva Escola d’òpera i portar l’òpera a arreu amb el seu programa Òpera a Catalunya. Amb més de 900 representacions a l’esquena, ara van cancel·lant els espectacles previstos però es pot continuar gaudint de les seves representacions a través del programa Òpera Catalunya a La Xarxa TV amb la producció de VOTV (Vallès Oriental Televisió). Hi trobarem les seves representacions de les grans òperes com La Bohème, L’Elisire d’amore, Falstaff, Don Carlo, Carmen, Così fan tutte, Manon Lescaut i Don Giovanni.

Imatge: www.operavision.eu

També us recomanem dos recursos molt interessants, de nivell mundial i que si us agrada l’òpera no us podeu perdre:

Opera Vision

Una plataforma a nivell europeu on hi participen els principals escenaris de l’òpera del continent i alguns de fora (29 teatres de 17 països). Es pot veure l’estrena en streaming de les representacions de tots aquests teatres. Durant la crisi del COVID-19, ofereixen, cada nit, una ópera gratuïtament. Avui, Cosí fan tutte de Mozart representada a la Royal Opera House de Londres. També tenen una trentena d’òperes en obert de manera temporal (vegeu disponibilitat de dates).

The Metropolitan Opera

Amb motiu del confinament i amb la temporada d’òpera aturada, a la pàgina web de The Metropolitan Opera de Nova York emeten Nightly Opera Streams, una òpera en obert cada dia, gratuïtament. Avui es pot veure Parsifal de Wagner. Podeu veure la programació en aquest enllaç: Nightly Opera Streams, April 6–12.

ETIQUETES: Amics de l'òpera de Sabadell, Dia 25: Assistim a una òpera virtual, Gran Teatre del Liceu de Barcelona, Opera Vision, The Metropolitan Opera de Nova York