Pilarin Bayés: 28è Premi Trajectòria

La Setmana del Llibre en Català ha premiat la il·lustradora vigatana Pilarin Bayés amb el 28è Premi Trajectòria, guardó que reben professionals destacats per la seva gran contribució en la divulgació de la literatura i cultura catalanes.

La ninotaire catalana ha il·lustrat més de mil llibres amb un dibuix d’un estil simpàtic, detallista i ple de color, que no ha canviat al llarg de la seva llarga carrera, i que l’ha fet molt popular sobretot entre el públic infantil.

Imatge: Setmana del llibre en català

En l’acte presentat per Albert Om, la Pilarin va explicar algunes anècdotes de la seva extensa carrera artística amb el tarannà amè i divertit que la caracteritza. El premi que li van atorgar és una obra cedida per l’artista visual Francesca Llopis (Barcelona, 1956).

A les biblioteques de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona es poden trobar moltes de les obres de la Pilarin Bayés disponibles per a consultar o agafar en préstec:

Bibliografia de Pilarin Bayés

I a la sala infantil de la Biblioteca de Vic, que porta el nom de la ninotaire vigatana després d’un procés de votació popular, hi trobareu un mural il·lustrat per la Pilarin. A continuació, al vídeo ens explica tots els seus detalls:

ETIQUETES: 28è Premi Trajectòria, 42 ena edició de la La Setmana del llibre en català, Albert Om, Biblioteca Pilarin Bayés de Vic