13 novembre | 18:30

Espectacle-col·loqui: Balla’m un llibre

La Biblioteca Pilarin Bayés de Vic us convida a l’espectacle-col·loqui:

Balla’m un llibre: Que et fessis vella tu… / sí que em faria escopir sang de la Cia. La Fonte

La paraula i la dansa s’entrecreuen amb Balla’m un llibre, el cicle de coreografies curtes creades a partir de textos literaris per ser interpretats a les sales de lectura dels equipaments bibliotecaris d’arreu del territori. El projecte té per objectiu apropar el llenguatge de la dansa des d’un escenari singular i de proximitat per als ciutadans i ciutadanes: les biblioteques públiques.

Balla’m un llibre  és una col·laboració entre l’APdC (Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya), i el Servei de Biblioteques del Departament de Cultura i s’emmarca en un projecte més gran que les biblioteques públiques dediquen a la difusió de les arts escèniques i performatives: l’òpera, el teatre, el circ, el cinema i la dansa. Les biblioteques programen cicles d’activitats en què cada disciplina artística s’aborda a través de la lectura i amb accions formatives associades.

L’espectacle inclourà una sessió prèvia d’introducció a la dansa, Explica Dansa: llegim el moviment, a càrrec de Mireia de Querol, una performance pedagògica i amena per fer entendre la dansa moderna i contemporània, especialment amb referència a la peça del Balla’m un llibre i com s’ha relacionat la dansa i la literatura.

A la Biblioteca de Vic la Cia. La Fonte ens interpretarà Que et fessis vella tu…/ sí que em faria escopir sang, un espectacle de dansa creat a partir de l’obra de Gabriel Ferrater amb motiu de l’Any Gabriel Ferrater que es va commemorar el 2022.

«Atracció, dolor, pèrdua anticipada. Seducció, rebuig. Intel·ligència, enamorament, orgull, descontrol.

No és l’obra, no és l’autor. Serà un joc entre forces oposades el que, junt amb diversos elements, formarà un mosaic d’un univers  ple de matisos que reflecteixen diferents facetes d’un autor polièdric i lliure arrelat per un gran conflicte: les dones i els dies.»

Sinopsi de Que et fessis vella tu… / sí que em faria escopir sang

Activitat gratuïta. Places limitades

Cal inscripció prèvia: